Posts

Showing posts from August, 2010

CEMBURU

Image
kesian kawan aku, jadi mangsa manusia yang'cemburu buta'.  tak pasal-pasal jadi bahan. aku simpati dengan kawan aku yang sorang ni.
si cemburu butatu sanggup menyamar jadi orang lain semata-mata nak tahu pasal aktivitimakwe dia. aisshh, ada ke dia menyamar jadi gfsendiri, lepas tu chat dengan kawan aku tu. punya lah 'buruk perangai'....
FBnipun bahaya jugak, sebab tu kita  jangan tulis yang bukan-bukan. orang sekarang pandai menipu, nanti tak pasal-pasal kita tertipu.
hai....dunia ni semakin maju semakin ramai'manusia penipu' !

siap sedia selalu !!!


Sayap Ku Patah, Aku Pilu......

Image
aku ingin terbang pada mu sayap ku patah, aku pilu masih kah kau di situ menunggu aku
setia kah kau sementara pulih sayap ku
terlalu lama menanti mungkin kau akan berlalu pergi
andai kau berlalu pergi bagaimanakah nanti akan ku hadapi semua ini
pedih luka ini darah menitis tak berhenti kau pasti akan lama menanti ianya pulih
andai kau setia menunggu aku akan kembali terbang pada mu aku pasti datang.....!

aslinahali 230810

Bintang Malam Ku......

Image
ku renung langit gelap...hitam ...suram kaku berdiri memandang lagi hampa....
kemana hilang ? dimana sembunyi ?
duhai bintang malam muncul lah pancar kan kilau mu agar damai hati menatap sinar mu....
usah malu.... bintang malam ku usah ragu.... aku setia menunggu....
gemerlap sinar mu menawar rindu ku......
aslinahali

~~ RINDU ~~

Image
senja ini
aku rindu....
lalu memaksa aku
menuruti jejak jejakmu
yang kau tinggal kan semalam
tika kau berlalu......


rindu membawa ku ke sini lagi
ingin aku bersama mu kembali
 mencium wangi bunga
ditaman ini.....


aku ingin 
bernyanyi dan menari-nari
bersama mu berlari-lari lagi
disini....


temani aku lagi
kerana aku tak ingin sendiri

CINTA

Image
biarkan segala cinta
menjadi rahsia
walau kecewa
hati terluka
impian hampa
rindu
biar membeku
harapan
hanya dalam angan
namun kasih
tetap kan teguh
di hati
simpan kan saja cinta
bila aku telah amat mengerti
segala nya
ketentuan ILLAHI


aslinahali





Cinta....Bodoh Kah Kita.....?

Image
Cinta....Bodoh kah Kita.....?

bodoh kah kita melafaz cinta....? bila merasa mencinta juga di cinta.....
mengapa memendam rasa bila cinta memang ada..... lari lah kemana saja rasa itu tetap ada.....
bukan kah cinta itu anugerah terindah ?
bercinta lah seadanya renda kan cinta di jiwa kita dendang kan cinta di hati kita semarak kan rasa cinta biar harum mewangi di kamar hati kita......

aslinahali 220810





Makin Sempit Laluan Ini......

Image
perit nya kini, makin sempit laluan ini di depan menanti mahu di jelasi segala yang terhutang dulu masih tak mampu walau mencuba melangsai kan satu persatu
belum sempat lunas datang yang baru begitu berat   bebanan di bahu
apa kah lagi yang perlu di perlaku..... setelah hampir habis segala daya lelah tak berupaya wajah hampir tak berupa pudar seri tak bermaya.....

aslinahali 170810

Aku Datang Pada MU.....

Image
Aku Datang Pada Mu......




berlari aku mengejar mu takut tertinggal kan waktu tak sempat bersama..... kerna waktu bersama mu singkat


lelah aku  peluh di tubuh mercik  langkah ku seakan pendek kerna rasa ku capek


sebentar lagi kita bertemu duhai KEKASIH yang ku rindu yang selalu setia menunggu ku....


aku datang kepada mu

Ingat kah...Mawar Merah... ?

Image
Ingat kah...Mawar Merah...?

masih ingat kah mawar merah ini dulu nya berseri mewangi...
kini 
kering , tiada bau begitu rapuh dan kau ramas hancur, beremah jadi debu...
di tiup angin lalu hilang cinta mu...

aslinahali 110810




 ~ bila hati kita satu, ini lah kata ku... " i love u " ~