Friday, November 10, 2017

Angsi , aku rindu ...







siapa kata perempuan tak boleh buat apa yang lelaki buat ?
hahaha ... ini bukti nya .
aku sampai ke puncak Angsi bulan lepas.
tanpa persediaan dan training , aku buat kerja gila !
malam tu aku langsung tak boleh tidur , sebab excited sangat nak memanjat gunung.
tapi memang aku susah tidur pun , itu perkara biasa bagi aku .

keseronokan mendaki hanya pendaki yang tahu.
orang yang tak pernah mendaki akan kata , kau buat susah badan saja buat apa ?
baik kau duduk rumah , pergi mall , bershopping , makan-makan , jalan-jalan.
pergi hutan ke gunung ke tu semua buat susah badan .

hahaha ... tak tau jangan cakap sembarangan , masing-masing ada kehidupan masing-masing.
ada hobi sendiri , kalau pun tak mendaki hobi kau mengumpat keji orang lain !
hahaha , itu aku tak campur , tak ambil tau , lantak korang lah !
dosa mengumpat tu kau tanggung lah ya ... kihkihkih




layan lagu lama ni kejap , aku nak minum air sejuk dulu :)




pagi tu aku dengan Yusof , Mas dan anak-anak nya , Amran pula bawa isteri dan anak perempuan nya.
memang rasa nak pewai lah masa mula-mula mendaki tu , itu pun biasa bagi aku !
selalu aku kata dalam hati , ini last time aku panjat gunung ... eehhh ... tau-tau dah sampai puncak !

Yusof lah yang setia tunggu aku , yang lain dah mencanak dulu .
apa pun selalu aku kata dalam hati tak mahu lah lagi mendaki , 
tapi bila dah seminggu tak mendaki rindu tu lain macam pulak .

keindahan alam semula jadi ni  punya tarikan tersendiri
hanya pencinta nya saja yang akan merindui bau hutan !
rindu pun bukan macam kau rindu kekasih tu , 
tapi rindu ni tak terungkap perkataan I love you , I miss you
suami aku kata , ada lah benda yang memanggil-manggil aku pergi kehutan.
tapi aku ketawa saja dan kata pada dia , jangan merepek lah .
sebenar nya dia tidak suka " hiking " , jadi dia tak berminat dengan cerita hutan dan gunung .
what to do ?
aku suka , dia tak suka , so tak boleh buat apa lah .
asal kan selama ini ada keizinan dari suami aku lepas lah mendaki , Alhamdulillah .



walau pun aku ni boleh dikata kan baru saja berjinak-jinak dengan hutan dan gunung semula ,  
tapi aku sudah ketagih rindu yang lain macam rasa nya.
betapa hebat  kekuasaan ALLAH , DIA datang kan rasa yang kita tak pernah sangka dan pinta !
FA BIAIYIALA IRABBIKUMA TUQAZZIBAAN
nikmat Tuhan yang mana kah yang mahu kau dusta kan ?

lain padang lain belalang , lain orang lain ragam nya.
ALLAH jadi kan kita manusia berbeza-beza namun ada yang bisa melengkapi sesama walau pun dalam banyak hal kita tidak serupa dan tidak sekata .

OK lah , rasa dah mengantuk pula , sampai jumpa di puncak yang lain ya ???
ALLAH ada bila kau rasa yang lain tidak bersama , DIA tetap ada !










Dzikir Penenang Hati

Ya Latif Ya Latif Ya Latif dzikir lah banyak-banyak semampu mu , sekuat mu , semahu mu . jika kau sedang gundah gulana dzikir ...