Thursday, December 3, 2015

Hijab Kekasih ...





apabila aku mengenal diri
aku melihat kekuasaan Mu
pada keberadaan Mu
aku kenal diri ku
segala gerak ku
adalah dari Mu
dalam proses perkenalan yang penuh hikmah

bila aku bersatu dengan Mu
maka lebur lah diri ku
di penuhi dengan hidayah Mu
menikmati kasih sayang Mu
kasih suci

apabila aku mengenal diri
ada kebenaran di sebalik rahsia
hanya keyakinan yang teguh dapat mencapai nya 
kebenaran cinta yang tulus

setelah terbuka nya hijab
aku mencapai tahap mengenal Mu
dan tiada apa lagi dalam diri ku
segala nya menjadi keindahan petunjuk Mu.
keindahan ...


#Jane ... Subhanallah , Alhamdulillah , Allahu Akbar ...






Dzikir Penenang Hati

Ya Latif Ya Latif Ya Latif dzikir lah banyak-banyak semampu mu , sekuat mu , semahu mu . jika kau sedang gundah gulana dzikir ...