Tuesday, December 1, 2015

Yang Bertahta Akhirnya ...





jika ketentuan Allah tersurat sebegini , aku redha .
entah berapa kali aku mengucapkan syukur kehadrat Ilahi Rabbi , aku tak ingat lagi ... 
pertemuan kali pertama hingga saat ini telah memberikan aku pelajaran yang berharga dalam hidup.
entah siapa diantara kita yang akan pergi dahulu menghadap Tuhan , Allah Azza Wajallah , dan saat itu lah  kita akan benar-benar terpisah .

aku pernah di tinggalkan , sehingga separuh nyawa ku pergi ,
pernah terluka sehingga menutup pintu hati .
namun aku berusaha bangkit dalam payah untuk melupa kan semalam yang begitu pekat hitam , 
semalam yang mencalar hati  , merobek kalbu ku ... telah aku buang kan .
memaaf kan mu ...itu yang aku lakukan tanpa perlu untuk kau menebus semula kesilapan mu.

aku terima ini semua , tanpa banyak bantah dan tanya .
terima seadanya kamu , kerna aku juga sedar , aku  bukan manusia sempurna .
sedar dengan kekurangan diri dan Allah sentiasa menolong saat aku memohon petunjuk juga hidayah Nya.

Alhamdulillah , pada siapa lagi nak aku ucapkan kesyukuran ini ?
hanya pada Nya tempat aku mengadu suka dan duka .
Dia berikan aku cahaya dalam kegelapan hidup , Dia berikan aku kekuatan saat aku lemah menghadapi kenyataan yang pahit .

dalam kepayahan melepaskan kau pergi , aku memohon kehadrat Ilahi Rabbi ,  mendoakan  agar kau selamat dan kembali disisi seperti biasa.
semoga Allah sihatkan tubuh badan mu untuk terus beramal soleh , dan semoga mendapat umrah  maqbullah ... InsyaAllah .



# Jane ... aku akan menyusul kemudian , usah bimbang dengan ku , aku akan menjaga diri dan hati sendiri ... Allah tetap bersama-sama biar pun yang lain tiada .






Dzikir Penenang Hati

Ya Latif Ya Latif Ya Latif dzikir lah banyak-banyak semampu mu , sekuat mu , semahu mu . jika kau sedang gundah gulana dzikir ...