Monday, August 12, 2013

~ ciNta ~






~ ciNta ~

semua orang boleh berkata ,

" aku cinta kamu "

tetapi tidak semua orang benar-benar bermaksud begitu.

maka percaya apabila kau merasa
tidak apabila kau mendengar.

owhhh ... kenapa aku bicara soal cinta lagi kali ini ?
apakah aku sedang di lamun cinta ?

hehehe ... aku memang seorang yang suka berbicara soal cinta.
pada aku , berapa pun usia seseorang itu , tak kira lah muda atau sudah tua , masing-masing berhak bercinta.
salah kah kalau seorang tua masih mahu bercinta ?
tak ada salah nya kan ?
tapi mesti ada yang kurang setuju jika aku kata kan bercinta di usia yang sudah tua lebih membahagia kan .
mana tidak nya , mesti ada yang kata aku mengada-ngada .
dah terlewat , tak sesuai lagi berbicara tentang cinta .

sebenar nya , sepanjang hidup ku yang sudah pun menjangkau separuh abad ini , aku suka bila berbicara soal cinta.
cinta kepada yang Maha Esa , itu soal utama .
tak ada cinta yang hakiki selain cinta NYA.
tapi cinta sesama insan adalah anugerah rasa yang sangat hebat dari Yang Maha Kuasa.

aku bersyukur kerana masih di anugerah kan 'rasa cinta' dari Allah SWT.
pada aku , kalau setakat mendengar seseorang berkata ,
" Sayang , I love you so much , muahh , muahh darling "
itu tidak memberikan kesan sangat di hati , sebalik aku gelihati pula.
terlalu ramai yang suka dan dengan mudah melafaz kan nya.
tapi cinta yang terbit dari hati , walau pun terkadang orang yang mencintai diri kita itu agak kasar dan keras bila berbicara , kadang-kadang langsung tak pandai berbahasa , namun dengan gerak bahasa badan nya kita boleh faham bahawa dia sebenar nya sangat mencintai kita.
cuma dia tidak begitu pandai bermain kata.
kita lah yang harus pandai membaca 'makna'.

Maka , sekali lagi aku mengingat kan pada semua , 
percaya ada nya cinta apabila kau benar-benar merasa kan nya , yakin lah bukan sekadar perkataan yang senang bermain di bibir sebagai pemanis mulut tanpa memberikan kesan yang mendalam di hati.

Okay lah , aku pun dah letih , harus istirehat dulu ... mungkin di lain waktu yang senggang aku bicara lagi soal ciNta yang buta pula .

Salam Sayang , muah muah muah .... haaaaaa ... amacam ?
tak ada kesan pun kan ?

hehehehe :P
**Bulan Rimau suka jelir lidah sikit sebab dia manja  dan mengada-ngada , jangan marah ya ......:)












Dzikir Penenang Hati

Ya Latif Ya Latif Ya Latif dzikir lah banyak-banyak semampu mu , sekuat mu , semahu mu . jika kau sedang gundah gulana dzikir ...