Sunday, November 29, 2015

...saat nya aku bercakap dengan dinding ... Istikharah .





jejak-jejak langkah ku

bagai kan lembaran waktu
apakah ku masih bisa
terus melangkah 

serpihan hidup ku
kan ku bangun diatas satu cinta


Subhanallah
aku mencintai nya
Subhanallah
aku menyayangi nya
dari ufuk timur hingga ke barat
selalu di hati ku .

Ya Allah ... jika aku jatuh cinta
cinta kan lah aku pada seseorang 
yang melabuhkan cinta nya pada Mu
agar bertambah kekuatan ku untuk menyintai Mu.

Ar- Rahman ...jika aku jatuh hati pada seseorang
izin kan lah aku menyentuh hati seseorang yang hati nya bertaut kepada Mu, 
agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu.

#Jane ...dari dulu hingga kini , mengapa Allah pertemukan aku pada mu kembali ?

ku panjat kan doa untuk kebahagiaan mu walau di mana engkau berada kini . Al-Fatihah .









Dzikir Penenang Hati

Ya Latif Ya Latif Ya Latif dzikir lah banyak-banyak semampu mu , sekuat mu , semahu mu . jika kau sedang gundah gulana dzikir ...