Friday, September 16, 2011

~ kata ku tak menipu, kau tahu ...~






telah aku cuba
menarik mu dengan rela
hulur kan tangan dengan sengaja
semenjak dari mula
tak terbatas asa
menggapai cita
semakin aku gagahi
semakin kau tenggelam
ke jurang yang kejam

* tanah lembap Panchor Jaya Ampangan *


layar hidup
menuju pulau impian
mana kah pilihan
arah angin membawa haluan
rahsia Tuhan telah di janjikan
mengerti lah kemanisan
terbentang kebenaran
terkadang gelap sesekali cerah
hidup ini memang payah
berserah pasrah
yang susah bisa mudah
dalam pengorbanan
pohon keampunan....

* pasrah kah hati ketentuan Ilahi ?...* 


tanah lembap ini
membenam kaki
langkah memberat di sini
jauh lagi harus pergi
sedang waktu tak berhenti
terus saja tak menanti
saki baki daki perlu di cuci

*subuh dingin Panchor Jaya*


timbuni aku 
dengan himpunan kasih mu
sirami aku dengan 
limpahan sayang mu
Tuhan ku
apakah aku sudah hilang bentuk
bisa kah berpaling lagi
mengenal diri ?

* menyusuri duri menanah diri *
kemabukan yang asyik
melebur aku dalam bisik
Tuhan ku
sujud ku
mampu kah
membilas segala daki 
yang melekat pada diri ...?

* aku takut akan NYA *


siapa peduli
kalau airmata mu mengalir darah
siapa endah
bila tumit mu pecah menanah
siapa kesah
tika telapak tangan mu di jabat kesat
siapa simpati
andai kau rebah menyembah bumi

saat itu kau kan tahu
tiada siapa di sisi mu
sebenar nya kau memang begitu
sendiri menangis tak berlagu

semua nyata palsu

( kata ku tak menipu, kau tahu ...)

aslinahali
170911











Dzikir Penenang Hati

Ya Latif Ya Latif Ya Latif dzikir lah banyak-banyak semampu mu , sekuat mu , semahu mu . jika kau sedang gundah gulana dzikir ...