Thursday, September 15, 2011

( Cinta itu berbagi rasa, namun biar lah rasa yang telah di halal kan cara....)










angin berhembus lembut
kala malam
ombak berlagu sayup
membisik merayu
gemersik desah rindu
biar kan malam
berlalu bagai selalu
tak jemu menunggu
tautan kasih berpadu
bersatu dalam alunan
lagu ombak yang malu
sopan mencumbu pantai
santun membelai......



mimpi ku berharap
memeluk bulan
tinggi di awan
tak pernah usai
dalam perasaan
begitu pun rasa ini
tak mungkin terwujud
dalam kisah nyata kita
kini ku fahami
tulus cinta ini
hanya lah mimpi panjang
menjelang pagi.












dari jauh
bintang hanya dapat memandang
awan melingkar di kaki bulan
hati nya tak tahan
kerna sampai kapan pun
bulan tak akan dalam pelukan

pesan bintang pada awan

belai lah kekasih ku
sepanjang malam
dengan penuh kasih sayang
kerna aku tahu
dia tak kan pernah
merasa belaian ku....
 
 
 
 
 
 
 
di mana kau kasih
hadir mu ku nanti
tercari-cari
dalam mimpi tak pasti
realiti jauh sekali
sedang malam begitu sepi
bulan tak di sisi
bintang gemintang
jauh kan diri
hanya aku di sini
sendiri sunyi......










aku ingin kau selalu ada
ingin selalu bersama
mendengar suara mu
menatap mata mu
melihat manis senyum mu
tertawa dengan ku
bila kau ada
aku tiada duka
bila  bersama
aku bahagia
cukup hanya kamu
buat diri ku
ayuh !
genggam tangan ku
bawa aku bersama mu......!

 by :aslinahali
~ bicara dulu tersimpan di kalbu ~
bertahun berlalu masih ' kamu '
teguh di hati ku.....













Dzikir Penenang Hati

Ya Latif Ya Latif Ya Latif dzikir lah banyak-banyak semampu mu , sekuat mu , semahu mu . jika kau sedang gundah gulana dzikir ...