Wednesday, February 26, 2014

~ Lubuk Tenteram # 1







~ Dugaan Ku ~

hati pedih menangis
jiwa ku yang suram
malam yang panjang ini 
aku bersendirian

merenung kehidupan
memikir kesudahan
pada siapa kah
hendak kucurah
keresahan ku

aku berpaut pada
sejengkal tali cuma
itu lah yang ada
sementara aku hidup di dunia ini

ini kah dugaan ku
ini kah kesempatan
harus kah ku terus
atau membiarkan ianya berlalu

dekat di depan mata
berat meluah kata
terpendam segala
apa di rasa sekian lama ini

apa kah kita nanti
tiada dapat serasi
atau kah hanya aku bermimpi
tuk memiliki 

kesempatan yang datang
tiada ketentuan
mampu kah ku memandang
di kejauhan tak kesampaian

sering terbayang-bayang
tinggi lagi harapan
entah kan ku sempat
atau pun tidak untuk bersamamu ...

#Ning Baizura






di kehidupan yang lain , di waktu yang lain , di tempat yang lain , entah kah mungkin ?
persoalan yang selalu ada di benak ku , apa kah sudah akan sampai waktu nya aku melepas kan engkau berlalu , jauh dari lingkaran ku ?

pada hal aku sangat ingin kau selalu ada ,  ingin terus  melihat senyum mu yang manis , yang membakar semangat untuk aku menerus kan perjalanan dalam kembara ku yang mungkin  sudah hampir ke penghujung nya ini .

walau pun antara kita terlalu banyak perbedaan , namun itu bukan lah halangan terbesar dalam hidup... .kerana yang mengenal mu cuma aku , sedang kan yang lain hanya melihat luaran , dengan pandangan mata kasar , bukan dengan hati bahkan jauh dari mengenali jiwa mu .

kepayahan  membuat kan kau seorang yang tegar menentang badai kehidupan , jauh dari lingkaran mu di Sumenep , Indonesia ,  menguatkan  tekad mu untuk  datang dan masuk ke dalam lingkaran ku .
Malaysia ada lah 'lombong emas' kata mereka ,dan  itu kah  kata-kata yang menggoda mu ... ?

seawal usia sembilan belas tahun , kau meninggal kan orang-orang tersayang , belajar hidup di rantau  , pahit dan manis semua telah kau rasa .
saat nya kau sakit , detik nya kau bahagia , itu sudah sebati sejak lebih dua puluh tahun berada di tempat orang.

# aku cuma sempat menulis sedikit sahaja mengenai Lubuk Tenteram # 1 , malam ini ... kepenatan dalam perjalanan panjang tempohari masih terasa kerana usia ku yang sudah bukan begitu muda .
ikuti lah sambungan nya nanti , InsyaAllah .
beberapa imej di bawah akan mencerita kan serba sedikit tentang Lubuk Tenteram # 1  ini ... InsyaAllah , di lain waktu  akan bersambung lagi ... senyum ... selamat malam dunia !
























































Dzikir Penenang Hati

Ya Latif Ya Latif Ya Latif dzikir lah banyak-banyak semampu mu , sekuat mu , semahu mu . jika kau sedang gundah gulana dzikir ...