Wednesday, June 17, 2015

~ Diari Yang Terbuka ~






~ Puteh , 14 minggu yang lepas ... 
terima kasih Salina Arifin sebab simpan gambar Puteh ~


hari -hari terakhir di bulan Syaaban tahun ini memang membawa kepiluan di hati.
dua hari yang lalu aku membawa Puteh ke klinik untuk mendapat kan rawatan doktor.
sebelum nya dia hilang  dari rumah  selama dua hari dan tiada yang menyambut aku pulang dari kerja dengan suara yang manja dan mengejar aku sampai kedapur untuk meminta makan.

petang ahad lalu Puteh kembali ke rumah dan  bersuara agak pelik , tidak langsung dia  lincah bermain dan enggan makan apa yang aku berikan.

apabila doktor memberitahu bahawa dia telah terkena jangkitan penyakit *sampa dan mungkin akan membawa maut , aku tidak terkata apa-apa lagi .
hanya airmata dan doa ku semoga Allah panjangkan umur nya supaya dia akan tetap menemani ku.

sejak kecil Puteh tak pernah sakit , sehingga lah usia nya hampir setahun dan terkena jangkitan yang merbahaya kerana dia bergaul dan bermain dengan bebas di luar rumah.

pun begitu , aku pasrah kehendak Yang Maha Esa , di berikan pinjam untuk sementara dan kini diambil nya semula.

aku telah terbiasa untuk berhadapan dengan *kehilangan... namun mana kan mungkin aku dapat menahan kesedihan ... Puteh telah pergi untuk selama-lamanya dan dia tak akan lagi kembali disisi.


*** Bersemadi lah dengan aman duhai Puteh ... mama akan merindui mu selagi mama belum di tarik ingatan oleh Allah dan saat manis kita tetap terbayang di mata ...
Innalillahi wainnailaihi rojiun ... dari Allah engkau datang kepada Allah engkau berpulang...
nama dan rupa mu tak mungkin mama lupa , engkau lah teman setia kala suka dan duka.

#Jane ... 


~ semua nya pinjaman sementara ,  
tiada yang kekal menjadi hak kita.~





Dzikir Penenang Hati

Ya Latif Ya Latif Ya Latif dzikir lah banyak-banyak semampu mu , sekuat mu , semahu mu . jika kau sedang gundah gulana dzikir ...