Thursday, June 11, 2015

~ Diari Yang Terbuka ~




Bismillah hir rahman nir rahim. 

setiap hari ada lah hari yang baru bagiku.
jika kelmaren dan semalam adalah hari yang Allah timpa kan ujianNya buat ku , 
namun hari ini aku bersyukur , 
masih di beri kesempatan untuk memperbaiki diri.

Allah masih sayangkan aku sebagai hambaNya yang tiada daya upaya walau secuil .
apabila aku memilih untuk tidak bersuara dalam beberapa perkara lagha dunia , 
Allah kurnia kan aku jiwa yang tenang dan memberikan aku kekuatan . 
aku masih dapat *bertahan hati .
Dia berikan aku kelapangan dalam menempuh jalan sukar yang terbentang panjang.
Dia berikan aku kesedihan kerana Dia mahu aku merayu dalam rintihan.

sebetulnya malam ini aku terasa ingin bercerita tentang sebuah madrasah yang agak lama tidak aku kunjungi.
namun keletihan seharian dengan kerja yang tak pernah usai membuatkan aku terpaksa berhenti setakat disini.

InsyaAllah , jika ada kelapangan aku akan cerita kan mengenai keindahan *rasa , ketika di sana.

Dengan lafaz kalimah *Hasbunallah  wa ni'mal wakil , ia mampu menenangkan jiwa dan menyejukkan rasa.

Nota kecil buat diri ku sendiri :  Pilih lah sifat air yang sejuk mengalir bukan api yang bisa membakar diri.

#Jane.








Dzikir Penenang Hati

Ya Latif Ya Latif Ya Latif dzikir lah banyak-banyak semampu mu , sekuat mu , semahu mu . jika kau sedang gundah gulana dzikir ...