Thursday, October 26, 2017

Antara Temasik Dan Siam ... aku jatuh sayang !

lama sungguh ruang ku ini terbiar sunyi .
suntuk betul waktu dan terkadang langsung tak punya waktu untuk meninjau dan bermain-main disini.
oh rindu hebat melanda , sehingga menyesak dada .... hahaha
kelakar kan ?
ada pulak rindu yang begini , pada ruang yang sesempit ini.
ya , memang aku rindu untuk mengetik jemari menari-nari lagi.
ini ruang ku , disini aku lah RATU !
kini aku kembali , ruang ini bagaikan sudah menjampi diri ku.

hai semua , ada kah kalian sehat ?
adakah di sana kalian baik-baik saja ?
aku harap para pelayar ruangan ini sejahtera walau dimana saja berada.

aku sehat , sesekali memang sakit-sakit sikit-sikit lah.
itu sudah biasa , sehat orang tua lah kata kan.
tak kan macam orang muda pulak ( aku tengah senyum ni )
hehehe dan pasti semua tahu sign ini   :)

aku memang sibuk sedikit , kebelakangan ini menjaga emak kesayangan , jaga suami , jaga anak-anak .
itu rutin ku sekarang , dan tak perlu panjang lebar bercerita tentang insan-insan kesayanganku .

oh ya nak selit gambar dulu , gambar terbaru aku dengan Chef Nick Michael Imran yang popular tu !



jangan jealous pulak sebab kedai aku dah di pilih oleh Chef terkemuka ni ... hahaha
ok lah , jangan marah ya sebab aku memang suka bergurau :)







sebetul nya aku dah pun pulang dari Singapore dan Thailand .
seperti biasa , ALLAH menolong aku walau dimana saja aku pergi , ALHAMDULILLAH.
di Singapore aku di temukan dengan Ridzwan , yang tak pernah aku kenal sebelum ini .
dia satu bas dengan ku , dan membantu aku dan sahabat baik ku Masni serta Alya anak nya.
siap belanja breakfast lagi.
syukur YA ALLAH , tak terucap kata-kata bila bertemu dengan insan yang berhati mulia.


ini Clarie , dan gambar di bawah ni Marie ,  
pramugari yang melayan aku berborak sakan :)


ini Ridzwan yang baik budi bahasa nya walau pun dia nampak ganas semacam jer ... hehehe


di Thailand , aku di bantu oleh Jina seorang yang mempelawa aku naik " tut tut " dengan nya .
ini Jina yang sangat baik budi bahasa nya , 
walau pun English kami lintang pukang gedak  tapi dia masih sudi membantu kami.


aku tak akan pernah melupa kan jasa insan-insan ini , aku akan ingat selagi masih bernyawa .
bagaimana Ridzwan dan Jina  membantu kami .
YA ALLAH , hanya ENGKAU yang membalas segala kebaikan mereka :)
sewaktu menaip ini aku teringat akan mereka berdua , 
aku terbayang saat kami bersama Jina  di  Hatyai menuju Bangkok selama 14 jam di dalam bas .
sampai di Bangkok hari sudah malam , Jina mencari kan kami teksi dan siap menghantar kami ke hostel tempat penginapan .
terharu dan rasa nak menangis saat kami berpelokan untuk berpisah sebab Jina akan meneruskan perjalanan ke kampong halaman nya di Bang Na.

aku sudahi dulu coretan perjalanan ini , InsyaAllah akan di sambung nanti.

Jane ... 12.45
27 Oct 2017





Dzikir Penenang Hati

Ya Latif Ya Latif Ya Latif dzikir lah banyak-banyak semampu mu , sekuat mu , semahu mu . jika kau sedang gundah gulana dzikir ...