Sunday, June 20, 2010

tua dan muda

hari ni aku sungguh terharu....kawan2 memberi semangat pada ku.... ramai yang perihatin , syukur Ya Allah...kawan2 yang tak berapa ramai ni lah yang sangat memberikan perhatian dan semangat untuk aku terus kan perjalanan hidup yang penuh berliku ini. biar pun aku hanya lah orang biasa2 saja, mereka tetap menerima aku seadanya. semoga sokongan dan kata2 semangat mereka akan menjadi kan aku lebih kuat menempuhi apa jua yang bakal mendatang kelak. jauh di sudut hati ku yang paling dalam....aku sangat berterima kasih pada mereka.....sesungguh nya aku sayang kan mereka....



owh ya...petang tadi aku kerumah "mak". lama tak jumpa mak kerana kesibukan kerja dan kesuntukan masa. malu aku pada diri sendiri...rasa macam apa lah aku ini.....mak yang sudah tua jarang aku kunjungi lantaran terlalu sibuk dengan segala rutin harian dan kerja yang entah bila akan sudah nya. mak maaf kan lah "nanab" ya....semua nya sekarang nanab kena buat sendiri...mak pun tentu sangat mengerti.....ampun ya mak....



dalam pada tu, mak sempat lagi buat kan aku kopi "o"...Ya Allah...sedap nya kopi o yang mak buat. mak aku memang hebat ! patut nya aku yang buat, tapi memang perangai mak, kalau anak2 datang dia tak sempat2 nak hidang kan apa aje yang dia sempat buat...terima kasih mak...nanab sayang mak....Ya Allah, ampuni lah segala dosa mak kalau ada..panjang kan umur nya, semoga mak sihat dan berbahagia di dunia dan juga akhirat kelak...ameen...



malam pulak aku keluar makan dengan adik perempuan aku dan anak serta anak buah aku. kami berempat pergi makan di kedai Man Tom Yam. masa nak duduk kat meja aku ternampak satu pasangan yang duduk tak jauh dari kami. yang lelaki nampak sudah tua , dalam lingkungan agak2 lima puluhan la...yang perempuan...aduh ! gadis belasan dalam sembilan belas tahun aku rasa la...paling2 pun dua puluh tahun je. itu pun berdasar kan pandangan aku yang sudah tua ni la.....sangat romantis nya...siap makan bersuap2 lagi...eeee....geli hati pulak aku....meluat pun ada...dalam hati aku bertanya, apalah perasaan diaorang berdua tu....? tak malu ke..tak segan silu ke...satu tua , satu muda...dah tu depan khalayak ramai pulak nak menunjuk2 yang diorang tu bercinta...hebat ! sangat hebat ! aku tabek lah kat lelaki tua tu...siap menunjuk2 kat perempuan muda tu, handphone 3G dia...perempuan muda tu pun bukan main suka nya....hehehehe....aku senyum sendiri...agak nya si tua nak tunjuk kaya lah konon kat si muda tu...si muda pulak agak nya suka lah dapat boyfriend orang kaya...boleh kikis la.....


kami berempat senyum2 kambing pulak...apa lah nak jadi dunia sekarang....memang lah kalau nak ikut kan Nabi dulu kawin dengan Siti Aisyah pun , umur sangat berbeza....itu Nabi....orang sekarang pulak tak macam cara Nabi...ada agenda tersendiri....fikir la sendiri....apa nak jadi...???
aku pun bukan lah nak kata aku ni baik sangat...tidak ...banyak salah dan silap di sana sini. tapi aku rasa tak suka lah dan payah lah aku nak mengerti cara diorang ni....hai...entah lah dunia sekarang.....sekali aku fikir dan aku buat kesimpulan , kalau yang punya badan hendak...lantak ! bukan urusan aku nak sibuk2 pasal orang...asalkan jangan aku dan keluarga aku tak macam tu sudah lah. selisih malaikat...jauh kan lah....
esok entah apa pulak cerita yang akan jadi....aku rasa aku penat dah ni...nak rehat kan minda dan badan pulak ni.....

Dzikir Penenang Hati

Ya Latif Ya Latif Ya Latif dzikir lah banyak-banyak semampu mu , sekuat mu , semahu mu . jika kau sedang gundah gulana dzikir ...