Tuesday, June 29, 2010

bukan milik ku sejati......


aku kini mengerti
bukan semua bisa ku genggami
tak segala bisa ku nikmati
mana mungkin semua termiliki

aku kini mengerti
bila segala yang ku genggami
terlepas dari tangan ini
terjatuh dan pergi
kerana tangan ini tak kuat lagi
terlalu lemah kini....

tak kekal semua ini
apa yang ada ini
tak bisa lagi ku nikmati
biar pun hidangan enak menanti
aku tak berselera lagi.....

aku kini mengerti
semua nya tak kekal abadi
apa pun bukan milik ku sejati
hanya di pinjam kan NYA
sementara
di dunia ini......


aslinahali
23.06.10


puisi ini aku tulis pada masa aku sedang sangat penat.... pulang rumah aku rasa sangat tak larat.... makan pun aku tak selera lagi...sungguh aku sangat penat. masa tu aku sedar dan insaf sungguh...segala apa yang ada ini bukan lagi dapat aku nikmati.... sesuatu yang aku pernah ada terlepas begitu saja. insaf aku ...semua ini Allah pinjam kan sementara saja. semakin tua aku...Allah tarik balik satu persatu, nikmat yang pernah Dia berikan pada ku. Ya Allah...ampun kan segala dosa-dosa ku...sesungguh nya aku hanya manusia biasa.....kadang kala aku terlupa....lalai dan terleka....sungguh aku tak mampu menahan perasaan ketika itu.....berderai air mata ku...

kini, aku sangat mengerti....segala nya ini tak kekal abadi.....sendiri aku menginsafi diri......

Dzikir Penenang Hati

Ya Latif Ya Latif Ya Latif dzikir lah banyak-banyak semampu mu , sekuat mu , semahu mu . jika kau sedang gundah gulana dzikir ...