Wednesday, June 30, 2010

~~~ sayang sayang buah kepayang....di telan pahit di buang sayang ~~~





sayang mak inang jalan berlenggang
jalan berlenggang di atas titi
apa kan daya sudah tak sayang
hendak di buang tak sampai hati....






burung pipit terbang melayang
hinggap seekor di atas dahan
hendak di buang terasa sayang
sampai bila kah rasa menahan....






manis sungguh nyonya Melaka
berbaju kebaya bersanggul lintang
hendak di pandang sakit nya mata
apakan daya terpaksa bertentang....





pantun ini aku buat kan kerana aku sungguh simpati pada seorang teman ku yang sangat rapat dan sangat dekat dalam hati ku. dia seorang yang sangat baik pada anggapan dan pandangan ku. seorang yang pernah aku luah kan isi hati ku, sakit pening ku, susah senang ku...dia selalu mendengar dan melayan aku dengan baik.....dia sangat teguh dalam hati aku.....

tapi , baru-baru ini....aku jadi pelik....lama aku tak dengar khabar dari nya. entah macam mana hati aku terdetik...ahhh...biar lah aku cuba hubungi dia, nak tahu apa cerita, nak tanya khabar dia....rindu pun ada...sebab dia antara teman yang aku suka, yang sudi berkongsi rasa....


alang kah terkejut nya aku.....rupa-rupanya dia sedang susah....di kongkong dalam segala hal....kesian dia...sanggup menahan rasa asal kan yang lain bahagia.....

begini lah keadaan nya sekarang, aku tak dapat nak cerita panjang....yang mampu aku buat hanya lah mendoakan kebahagiaan buat nya akan menjelang....Ya Allah...kuat kan hati nya dalam menempuh dugaan Mu...semoga dia akan redha dengan segala yang berlaku...semoga dia pasrah dan bertenang......ameen...



Dzikir Penenang Hati

Ya Latif Ya Latif Ya Latif dzikir lah banyak-banyak semampu mu , sekuat mu , semahu mu . jika kau sedang gundah gulana dzikir ...