Saturday, November 26, 2011

~ diam...biar lama terperam...~





~ akan ku buka
satu persatu
helai helai silam yang lalu
agar kau kenal siapa aku ~







~ sesekali angin menerpa
tersingkap tabir jendela
segala nya nampak jelas nyata
yang dulu terlindung rupa
hanya bisik rindu suara
menyata hasrat jiwa
kukuh tersimpan rahsia
diam di balik biasan kaca...~




~ bisa saja
kalau aku mahu teriak kan kuat
apa yang melintasi benak
semua rasa menyenak
bah kan aku bisa
memekak
andai itu enak 
pada gegendang mu
tapi aku pun tahu
bukan perlu semua itu
kerna rasa ku
kau dan aku
pasti malu...aaahhh...aku diam kan saja begitu
rasa ku dan kau menyimpan rasa mu...~





~ aku tak peduli 
bila kata-kata ku bukan lagi
bisa membuat kau tersihir
aku hanya ingin terus menulis
di kanvas hidup akan ku lukis
biar cantik warna dinding ku
biar pun kau tak ambil tahu
namun aku pasti
seri nya bisa membuat kau merasa iri
dan aku masih juga begini
menari kan pena ku
mengadun warna kesukaan ku
tulisan dan lukisan
dalam jiwa ku...~





~ sering kau mahu kan bahagia
namun sering risau
bila sudah bahagia
tak pernah puas
selama mana
masih mahu dan mahu
tak cukup di sini
mahu lagi di situ
kurang lebih
tak pernah setuju
hitung satu persatu
aaahhh...mana kan cukup satu
kurang-kurang tak mahu
semua mahu kau sapu
hingga sendat rasa terharu ku...~



~ aku lebih baik diam
kau tak terluka
bila aku tak berdusta...~
~ diam...biar lama terperam...~




Dzikir Penenang Hati

Ya Latif Ya Latif Ya Latif dzikir lah banyak-banyak semampu mu , sekuat mu , semahu mu . jika kau sedang gundah gulana dzikir ...