Saturday, November 21, 2015

Tak Kenal Tak Cinta ... Dah Kenal Macam Apa ?





banyak orang kata , " tak kenal maka tak cinta " ...  bagi aku memang lah bila belum kenal seseorang kita nak tahu sangat karekter mereka , tapi sungguh sedih bila sudah kenal macam-macam cerita terkeluar , ada yang tidak sama langsung sifat luaran dengan dalaman.
hati orang di dalam memang sukar di duga kan ?

ada yang baik di luar dan di dalam nya , namun tak kurang yang 100% berbeza , luar nampak baik tapi rupa-rupa nya pepatah lama tersebut tak boleh pakai , 
bak kata orang sekarang " tak kenal maka tak cinta , dah kenal macam celaka " !

sebenar nya ramai di luar sana yang hidup penuh kepura-puraan , berlakon baik selama ini tapi bila aku dah kenal , ada yang perangai lebih kurang macam syaitan !

hidup sebagai seorang peniaga , aku kenal ramai orang sebenar nya.
sebab itu lah kini aku lebih berhati-hati bila berkata dan bukan sebarangan orang boleh aku kongsi kan cerita.

tak sangka rupa-rupa nya aku yang tak glamour dan tak  popular ni pun sudah jadi bahan intipan mereka.
yang sanggup jadi "spy" tak bergaji pun ada juga ... hahahahahahahaaaaa
macam nak tanya kat orang tu , berapa dapat bayaran spying me ?
ada berjuta-juta ke ?
kalau dapat RM 100 pun kira okay jugak lah ... kannnn ???
kihkihkihkih :D


tak elok tau buat kerja "spy" tak bergaji ni , mendatang kan dosa saja.
kalau berita yang di sampai kan betul pun dikira mengumpat apalagi jika berita tersebut tak betul sama sekali !


#Jane ... cermin diri , lihat hati , ada kah baik jika berterusan begini ?
Kita hidup bertunang mati , renung-renung kedalam diri sendiri , apa akan jadi kalau Tuhan tidak peduli ?



Dzikir Penenang Hati

Ya Latif Ya Latif Ya Latif dzikir lah banyak-banyak semampu mu , sekuat mu , semahu mu . jika kau sedang gundah gulana dzikir ...