Wednesday, November 10, 2010

KEKASIH





kekasih...
saat kau pergi
meninggal kan aku di sini
sendu mengiringi...
longlai tubuh ini
goyah aku untuk berdiri...
mana lagi kan ku bawa hati
bila segala yang ada kini tak bermakna lagi
segalanya kini menjadi begitu sepi....sunyi



tak mampu kau menunggu 
kerana waktu terlalu cepat menjemput mu
dan kau terus berlalu
tak menoleh lagi pada ku...
saat itu, 
aku kaku...sayu...pilu...
pada siapa aku mengadu....?
segala yang terpikul di bahu ku
segala yang terbenam di dada ku
segala yang terpandang di mata ku....
hanya Dia tahu
akan bagaimana kah aku
mampu kah aku....?
menerus kan perjalanan ini tanpa mu
membendung segala rindu
yang menebal pada mu.....


pun begitu
aku akur pada janji ku dulu
di pinjam kan mu untuk bahagia ku
sementara waktu
sampai saat Dia menjemput mu
untuk pergi meninggal kan ku
dan aku harus merelakan mu
walau hati tidak mahu......





aslinahali

040610


entah mengapa airmata tumpah lagi saat ini sayang....



Dzikir Penenang Hati

Ya Latif Ya Latif Ya Latif dzikir lah banyak-banyak semampu mu , sekuat mu , semahu mu . jika kau sedang gundah gulana dzikir ...