Saturday, October 22, 2011

~ izin kan segalanya pergi , bila tak mungkin termiliki ~




raga tidak rela
melepaskan pergi
segala yang terpatri di hati
pun begitu
akur ketentuan diri
putaran ini belum berhenti
hidup bukan sehari lagi


~ harus tahu diri ~




segala tanya
tidak akan terjawap
biar berkurun lama
tetap dalam senyap
bisukan suara
simpan kan kata
dalam diam 
memeram rasa

~ tak akan terungkai makna ~




berikan aku 
sehari lagi
untuk lebih mengerti
kerna sulit benar
membuang kau pergi
dari sisi diri
bila hati ini 
bukan sekeras besi

~ tangisan di ranah hati ~




lukisan indah semalam
telah carik
warna nya larut 
bersama titis airmata
yang tumpah

~ tak nampak berdarah ~



sekali aku terluka
aku payah bersuara
terlalu lama mengambil masa
mungkin tak lagi kau dengari nya


~ sulit rasa jiwa ~




bila kau harus memilih
antara satu dalam dua
jangan keliru menyisih
biar jujur tanpa dusta


~ engkau boleh kah ...aku lurus bertanya...~




~ izin kan segalanya pergi , bila tak mungkin termiliki ~

Selamat hari lahir  ~ Z~
aku tahu kau amat mengerti aku...













Dzikir Penenang Hati

Ya Latif Ya Latif Ya Latif dzikir lah banyak-banyak semampu mu , sekuat mu , semahu mu . jika kau sedang gundah gulana dzikir ...