Saturday, October 29, 2011

~ Aku Bukan Penari ~





~ Aku Bukan Penari ~

lentik jemari ku
tak berseni lagi...aduh...!
bisa kah aku menari
mengikut rentak ini ?
terasa perih dan letih
meningkah tari
dan aku cuma bisa 
bernyanyi di dalam hati
cukuplah setakat ini
pentas ini bagaikan api
memanas telapak kaki
gendang yang kau palu
bagai meragut jantung ku
rela kan aku berhenti
sampai di sini
kerana aku bukan seorang penari
hanya mencuba beberapa kali
namun aku gagal lagi
di pentas tari beraksi

aslinahali
281110



~ Aku Bukan Penari ~ 2

bukan kah sudah aku membilang
henti kan saja paluan gendang mu
kerana aku bukan tak mahu
menari mengikut irama itu
begitu keras dan kaku
lenggok ku tak serupa tingkah mu
rentak mu keras memukul gegendang
sedang aku hanya lebih senang
berdondang sayang
engkau pasti merasa jemu
aku berlagu terus mendayu
kerana berkali-kali
ku cuba untuk menari
setiap kali itu lah
aku gagal beraksi
di pentas tari tak berseni

aslinahali
241210

~ bertembang ...seorang...~







Dzikir Penenang Hati

Ya Latif Ya Latif Ya Latif dzikir lah banyak-banyak semampu mu , sekuat mu , semahu mu . jika kau sedang gundah gulana dzikir ...