Friday, August 26, 2016

Selamat Ulang Tahun ... Sayang




hari ini  27 Ogos , sekali lagi kamu menyambut ulang tahun kelahiran .
semoga ALLAH merahmati dan meredhai kehidupan mu di dunia dan di akhirat kelak.
tiada sebarang hadiah yang akan ku berikan .
sebab aku teringat kata-kata mu tiga puluh lima tahun yang lalu ,
" hari jadi ni sebenarnya ada lah hari mengingati tentang kematian kita ,
saya tak pernah menyambut hari jadi . "
dan kerana itu lah tidak akan ada sebarang hadiah atau sambutan buat mu.

sudah begitu lama , tidak pernah aku memberikan mu hadiah hari jadi.
sebalik nya hadiah akan aku berikan bukan pada tarikh hari lahir mu.

Sayang ,
kehidupan kita memang bertunang dengan kematian.
bukan niat untuk bercerita tentang hal mati tapi entah mengapa aku teringat lagu ini.
kata mu setiap kali mendengar lagu ini , kamu akan teringat tentang aku.
begitu berkesan sebuah lagu di hati kita , walau pun kamu tidak suka menyanyi seperti aku.

lagu ini yang aku kirim kan senikata nya di dalam surat ku pada mu dulu.
banyak surat cinta kita.
namun tidak satu pun tersimpan , hanya ianya terselit di celah hati kita.

doa ku semoga kamu akan terus bertabah , bersabar dan berkorban untuk segalanya .
hidup ini memang keras , kamu pun tahu bagaimana ia nya mematangkan kita.
aku akan terus setia disisi , biar pun apa terjadi tak akan lagi aku peduli.

selamat panjang umur Sayangku Abdul Latib Ismail ,
di murahkan rezeki oleh ALLAH ,
di pelihara nya dan dilindungi .
di berikan kesihatan yang baik .
terus memimpin keluarga kejalan yang di redhai ALLAH.
kamu suami ku dunia dan akhirat ,
kamu lah kawan tempat mengalirkan airmata.

terima kasih Sayang , telah menjadi suami yang baik ,
yang mendidik dan menasihati ku.
menerima kekurangan dan kelemahan ku .
memberikan aku sebuah kehidupan yang baru.

tiada kata yang dapat menggambarkan kebaikan mu terhadap ku.
ALLAH jua yang akan membalas segala kebaikan mu pada semua orang-orang yang dalam lingkungan mu.


Indah nama mu , seindah rasa ku saat kita bersama .
Alhamdulillah , kamu tenang biar pun di pukul badai dan gelombang kehidupan .
ALLAH menguji , tak akan pernah berhenti , kamu redha atas segala ketentuan NYA
ALLAH selamat kan kamu duhai kekasih ku.





















Dzikir Penenang Hati

Ya Latif Ya Latif Ya Latif dzikir lah banyak-banyak semampu mu , sekuat mu , semahu mu . jika kau sedang gundah gulana dzikir ...