Tuesday, June 21, 2011

~~ intai kami antara nampak ~~





rasa

kadang kala aku terkenang
yang telah jauh dari tatap pandang
berjauhan bukan halangan buat kita
bila rasa mu ada buat ku
begitu juga aku merasa yang sama seperti mu.

aku kembali dengan harapan
yang kau di sana tak pernah melupa kan
masih kah setia menanti aku.....?

180211




topi koboi pak andak

kemana hilang mu
aku rindu basikal tua mu
rindu topi koboi mu
bau baju lusuh mu
rindu bau asap
dari rokok pucuk mu
aku rindu
gelak tawa mu
yang dulu berderai
aku mau masak kan mu
dengan air tangan ku
tapi kau tak lalu lalu....
  
120210







dedaun

dedaun gugur lagi
satu demi satu
di bawa angin lalu
jauh meninggalkan aku 
yang masih menunggu
dalam debar waktu
sayu....
hujan pun mengiringi pemergian nya

dalam penantian meniti hari 
laluan ini menakut kan
debar menanti waktu
seiring denyut nadi 
dalam darah yang mengalir
termampukah untuk berhadapan
ku pohon di permudah kan dalam perjalanan
kembali kepangkuan Mu......

penantian yg kian hampir ke hujungnya,
dalam debar hati berdoa
moga dipermudahkan
perjalanan menuju redha dan Syurga Mu

dedaun dibawa angin lalu.....tak kembali lagi pada ku
dan aku pun menunggu dalam debar waktu
bilamana nanti di jemput untuk berlalu
menurut jejak yang terdahulu
ada kah kau akan pilu
seperti mana aku
merela kan dedaun itu dalam sendu....

081210 




dedaun 2

dedaun gugur lagi
di bawa angin
kemana kah pergi
tinggalkan hati hati
meratap hiba
menangisi
aku bagai tak terpandang
kepiluan mu
namun kau harus tahu
segala sesuatu
telah bagai di janji waktu
biar kan dedaun berlalu
redha kan nya
duhai kalbu yang sendu...

190211







Dzikir Penenang Hati

Ya Latif Ya Latif Ya Latif dzikir lah banyak-banyak semampu mu , sekuat mu , semahu mu . jika kau sedang gundah gulana dzikir ...