Wednesday, June 22, 2011

~~ puisi sederhana ~~ by: aslinahali



Ingin

subuh hening....ku dakap dingin
Tuhan, kuat kan aku dalam ingin
yang tak kan pernah kering.....

saat semua nya pergi
aku lah yang masih
terpaku di sini
kaku mendakap diri
tegap kah hati
untuk berdiri
bila kaki ini
seakan tak mampu lagi
terasa goyah kini

 240211


Seribu Rupa 

 tiap kata bermakna
sering wajah berkisah
aku menelan kata
dalam payah rasa
memandang wajah
dengan seribu rupa
hingga tak berdaya
hendak di cerita.

andai dapat ku henti kan kata
akan damai kah jiwa
andai aku tak lagi memandang rupa
akan tenteram kah rasa

050311


Adam Dan Hawa

Hawa, maaf kan lah Adam
semalam Adam terlupa
termakan hasutan syaitan
dengan tidak sengaja
memakan buah larangan
di syurga Tuhan
tapi......bukan kah
itu juga kerna pujukan Hawa
yang teringin untuk merasa nya......?

050311


Malu

apa kah yang aku cari
siapa pula yang menanti
sedang terlena di ulit mimpi
bagai ada suara mengejut kan diri
mengapa kah kau tidur di sini
bangkit lah duhai hati
Dia sedang menanti
pengabadian suci
lalu tiap simpuh ku
menghadap Nya
aku malu sendiri.

070311


Suara mu

aku mendengar
suara mu sayu
seakan tersekat segala kata
tertahan sebak di dada
aku harus bagaimana
menahan rasa
tak tertanggung hiba
lalu tumpah lagi
buat kesekian kali
airmata pilu ku untuk mu.....

080311


Yakin lah

sukar kah untuk membaca
sulit kah untuk mengenal
setiap kata yang tertera
setiap wajah yang terpamer
telah aku persembah kan
hampir setiap detik waktu
yang terluang bersama mu
masih kah perlu untuk ku
meyakin kan hati mu
dengan apa yang tak aku mampu.

080311


Teman

tangan yang ku hulur kan
ikhlas tanpa paksaan
terima lah dengan tenang
usah ada bimbang dan walang
kerna aku tak mahu balasan
hanya sekadar ingatan
bila kelak kau senang
aku jangan kau lupa kan
sejati sebagai teman.......

100311




nikmati kataku jiwaku.......pasti akan kau ketemu apa yang di hati ku....









Dzikir Penenang Hati

Ya Latif Ya Latif Ya Latif dzikir lah banyak-banyak semampu mu , sekuat mu , semahu mu . jika kau sedang gundah gulana dzikir ...