Friday, July 1, 2011

~ Dugaan ~




Bersendirian dalam menempuhi ujian dan dugaan dari Allah memang merupakan satu hal yang bukan senang. Dalam kekentalan jiwa , terkadang hadir jua rasa lemah dan seperti mahu mengalah. Dugaan demi dugaan datang , berkali-kali hingga hampir  ranah sekeping hati. Namun , hidup bukan untuk sehari, belum tentu esok akan mati. Perjalanan  harus di terus kan, tak mungkin terhenti di sini. Biar kaki tersandung batu-batu di jalan, darah luka nya adalah dakwat yang menulis kan sebuah kisah di kanvas kehidupan.

Di rempuh hingga jatuh, masih mampu bangun untuk terus ke hadapan. Bukan sekali tersungkur, malah rebah dan parah, namun tiada mengenal payah dan kalah. Selagi dapat berpaut, onak dan duri di kanan kiri tak di peduli, walau pun luka calar nya amat pedih....demi untuk menerus kan perjalanan yang harus tiba ke destinasi. Bukan mudah bertemu impian, harapan harus kesampaian, tidak hanya separuh jalan !


aslinahali
020711

Dzikir Penenang Hati

Ya Latif Ya Latif Ya Latif dzikir lah banyak-banyak semampu mu , sekuat mu , semahu mu . jika kau sedang gundah gulana dzikir ...