Friday, July 3, 2015

Cinta Sejati








manakala hati menggeliat
mengusik renungan
mengulang kenangan 
saat cinta menemui cinta
suara sang malam dan siang
seakan berlagu
dapat aku dengar 
rindu mu memanggil nama ku

saat aku tak lagi disisi mu
kutunggu kau di keabadian

aku tak pernah pergi
selalu ada di hati mu
kau tak pernah jauh 
selalu ada di dalam hati ku

sukma ku berteriak
menegarkan ku cinta pada mu
terima kasih pada Maha Cinta
menyatukan kita

saat aku tak lagi disisi mu
kutunggu kau di keabadian

cinta kita melukiskan sejarah
menggelarkan cerita
penuh suka cita
sehingga siapa pun insan Tuhan
pasti tahu cinta kita sejati

lembah yang berwarna
membentuk melekuk memeluk kita
dua jiwa yang melebur jadi satu
dalam kesucian cinta

saat aku tak lagi disisi mu
kutunggu kau di keabadian



#Bunga Citra Lestari





**Tazkirah

Abdullah Bin Masud pernah mengucapkan , 
"seandainya umurku hanya tinggal sepuluh hari sahaja untuk aku hidup, 
nescaya yang aku sukai ialah berkahwin supaya aku tidak menemui Allah SWT (mati) dalam keadaan aku bujang. "

Sufian Bin Uyainah berkata , 
"memperbanyakkan isteri bukan lah perkara sia-sia kerana Saidina Ali R.A merupakan seorang sahabat yang paling zuhud , mempunyai empat orang isteri dan tujuh belas orang jariah. Perkahwinan merupakan jalan para anbiya' dan akhlak mereka. "



#Jane ... dapat kah manusia menolak takdir Allah tentang *jodoh pertemuan ?
kita hanya mampu merancang namun perancangan Allah maha hebat , 
jadi untuk apa berdebat ?


Salam Ramadhan , rebut lah peluang di sepuluh malam-malam terakhir nanti , ianya lebih baik dari seribu bulan .







Dzikir Penenang Hati

Ya Latif Ya Latif Ya Latif dzikir lah banyak-banyak semampu mu , sekuat mu , semahu mu . jika kau sedang gundah gulana dzikir ...