Friday, March 17, 2017

aku tahu asal ku ...












ALLAH sentiasa menerima taubat hambaNYA yang memohon bersungguh-sungguh.
biar buruk dipandang manusia asalkan ALLAH memandangku dengan kasih NYA.
tidak aku  mengimpikan penghargaan manusia atas perbuatanku  kerana itu semua tidak bermakna .
sikap manusia memang selalu berubah , jika hari ini aku di sanjung kerana sesuatu kejayaan , esok mungkin akan di hina jika aku tersilap dengan hanya satu kesalahan.
ini lah hidup , keras dan mencabar !

aku pernah mempunyai seribu keinginan , 
tetapi keinginan ku untuk mengenal ALLAH mencairkan seluruh dunia.
bukan bermakna kini aku membuang duniawi , 
cuma keinginan mendapat cinta sejati dari Sang Khaliq meleburkan semua hasrat yang bersifat sementara .
jika aku mengejar dunia , dunia akan berlari jauh dari ku.
namun jika selangkah aku merapat pada NYA , seribu kali DIA mendekat.

aku jalani kehidupan ini dengan rasa syukur seadanya .
ujian di beri kan ALLAH tidak sama bagi setiap hambaNYA.
untuk menjadi diri sendiri perlu kenal diri , 
kenal diri maka aku akan mengenal Pencipta ku .
bila aku  mengenal Pencipta ku maka semua yang telah di tetapkan untuk ku akan aku redha .
dari mana aku di datang kan didunia ini .
ada kah aku berdiri dengan sendiri ?
jadi  untuk apa aku berusaha menentang Pencipta ku ?

ALLAHU AKBAR , sesungguh nya tiada daya upaya ku walau secuil menentang hukum dan ketentuan MU .

aku tahu dari mana asal ku , dan di mana tempat berpulangku.

#Zainab




Dzikir Penenang Hati

Ya Latif Ya Latif Ya Latif dzikir lah banyak-banyak semampu mu , sekuat mu , semahu mu . jika kau sedang gundah gulana dzikir ...