Thursday, March 2, 2017

sejenak menjauh ...






" urus lah hidup masing-masing ,
jalan kita tak sama "

#Zainab

2 February 2017
aku meninggalkan Malaysia menuju Lombok , Indonesia .
kata rakan-rakan tempat nya cantik .
aku teruja mahu kesana sejak setahun lalu.

memang cantik setelah aku benar-benar berada di sana.
soal penginapan , makan dan pengangkutan semua aku sendiri .
bersama kakak ku , kami berdua bergembira di Lombok.
hanya berdua kemana-mana dan ditemani seorang "adik" yang memacu kenderaan untuk kami.

Ya , biar gambar yang mencerita kan selanjutnya .




















ditemani adik kami Aji , kami sangat berpuas hati berada di sana , 
.InsyaAllah , ada rezeki aku akan kesana lagi .

bila ???
itu tak pasti 
yang pasti masa akan datang aku mahu mendaki puncak Rinjani !


di sana , aku selalu mendengar lagu Asmara dari Setia Band dan aku menyukai nya .



Dzikir Penenang Hati

Ya Latif Ya Latif Ya Latif dzikir lah banyak-banyak semampu mu , sekuat mu , semahu mu . jika kau sedang gundah gulana dzikir ...